Астрономи розповіли, як був "убитий" Марс

Марс втратив свою атмосферу через сонячних вітрів, заявили японські вчені. За їхньою гіпотезою, планета раніше мала багато водних ресурсів і теплий клімат. Марс втратив свою атмосферу через сонячних вітрів, заявили японські вчені

Дослідники пояснили, що в даний час на Марсі холодний клімат і розріджена атмосфера, але мільярди років тому на планеті все було інакше.

За даними комп'ютерного моделювання, саме сонячні вітру могли змінити щільну атмосферу. Теорія доводиться за допомогою графіка, який демонструє зміну газової оболонки небесного тіла на протязі всього терміну його існування.

Раніше Правда.ру писала про те, що марсохід зняв над Червоною планетою рідкісне для неї атмосферне явище - перисті хмари, які складаються з кристалів водяного льоду. Такі хмари утворюються в холодних шарах атмосфери в результаті конденсації молекул води на пилових зернах - маленьких частинках речовини, зважених в газовій оболонці.

Знімки зроблені марсоходом Curiosity, повідомляється на сайті NASA. Усього є 16 знімків. На якій висоті розташовані хмари, неясно, але на Землі вони утворюються в 6-12 кілометрах над поверхнею.

В даний час подібні атмосферні освіти формуються на Марсі в дуже малих кількостях. Однак кілька мільярдів років тому клімат на Червоній планеті був досить теплим, щоб на поверхні була присутня велика кількість рідкої води. На думку дослідників з інституту Карла Сагана, на Марсі існували сприятливі умови, щоб перисті хмари "жили" в чотири-п'ять разів довше, ніж на Землі.

Видання також повідомляло, що велике скупчення водень а в екваторіальній частині Марса виявила міжнародна група вчених. Своє відкриття вчені змогли зробити завдяки аналізу даних, які надійшли з орбітального апарату 2001 Mars Odyssey, що досліджує геологічну будову планети.

Ця речовина вдалося виявити завдяки спеціальному нейтронного спектрометру. Апарат вловлює нейтрони, які виділяються з поверхневого ґрунту планети під впливом сонячних променів. А вже по їх енергії вчені отримують можливість визначити наявність тих чи інших речовин, що містяться в грунті або під ним.